De mogelijkheden van de digitale revolutie voor de Nederlandse Politie
Hallo iedereen, dit is mijn eerste bericht op Politie 2.0. Ik maak deel uit van een team van vier studenten die in opdracht van het Programma Aanpak Cybercrime (PAC) een technische oplossing ontwikkelen voor het betrekken van digitale vrijwilligers in de dagelijkse processen van de Politie.
Ik hoor mensen al denken: “Toch niet weer een nieuw, ingewikkeld platform die we moeten leren gebruiken?!” Wij begrijpen deze frustratie en willen daarom onze oplossing zo goed mogelijk laten aansluiten op de wensen van de eindgebruikers; politieagenten.Wij hebben een korte vragenlijst opgesteld die ons waardevolle inzichten kan opleveren. Wij stellen het daarom zeer op prijs als u deze vragenlijst zou willen invullen via onderstaande link:
http://fppvu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_afJk9h6MFL2dRS5
U kunt ook een reactie op dit bericht achterlaten met uw mening over het gebruik van politievrijwilligers met digitale kennis.
Wij hebben ook een Twitter account (@PolitieTeamIBM) waar wij dagelijks updates posten over de voortgang van ons project. Voel u ook vrij om te reageren op onze tweets; alle feedback en ideeën zijn welkom!
Heeft u interessante inzichten met betrekking tot het implementeren van nieuwe systemen binnen de politie, over het werken met vrijwilligers of anderszins gerelateerd, dan willen wij graag met u praten! Stuur ons in dat geval even een berichtje via dit forum of via onze Twitter pagina.
Bedankt!!
Tags: cybercrime, pac, twitter, vrijwilligers
Je kunt niet meer reageren op deze discussie.
Permalink Antwoord van Nick Kraakman op 23 Augustus 2012 op 9.21 Beste Norbert,
De politie heeft zelf IBM ingeschakeld voor deze opdracht, zoals de overheid zo vaak private partijen inschakelt. Wij bouwen een platform waarmee de politie makkelijk hun vrijwilligerspool kan managen en de juiste vrijwilliger voor de juiste taak kunnen vinden. Geen gevaarlijke dingen dus.
Nick
Welkom bij
Politie 2.0