Politie 2.0

De mogelijkheden van de digitale revolutie voor de Nederlandse Politie

Wie helpt? RR op zoek naar best practices mbt verwerking in beslag genomen goederen in BVH

In het kader van de nieuwe aanwijzing van de PG 's inbeslagname zijn we bezig om een procedure afhandeling beslag nieuw leven in te blazen. Momenteel zijn wij zoekende naar een waterdichte procedure. Dus de vragen zouden kunnen zijn:

"Bestaat de mogelijkheid om inbeslaggenomen goederen te registreren in BVH en gebruik te maken van de unieke code van BVH? Gedacht moet worden om deze unieke code om te zetten in naar streepjescode."

"Zijn er ervaringen met SIN stickers met alle inbeslaggenomen goederen?"

"Wie is bijzonder tevreden over de afhandeling inbeslaggenomen goederen in zijn / haar Regio en hoe werkt het?"

Tags: BVH, SIN, barcode, goederen, inbeslaggenomen, inbeslagname, streepjescode

Weergaven: 216

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

In Amsterdam werken we met Konfisk. Hierin komen helaas niet alle goederen, sporen komen er bijvoorbeeld niet in. FO werkt met SIN vanuit LSV en LSV koppelt met Konfisk.

Middels Konfisk krijgen de goederen allemaal en sticker met daarop de barcode (itemnummer en pvb nummer + omschrijving)

We zijn in Amsterdam we druk bezig om het hele proces rondom goederenzorg en daarbij ook het afhandelen in de systemen te bekijken. Maar ik vermoed dat je daar wel van op de hoogte bent.
Beste Evelien,

Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels contact gehad met de FO van RR. Ik heb begrepen van hen dat zij reeds met jullie een afstemming hebben gehad. Ik ga mogelijk bij je terugkomen!!

Gr. Peter Molendijk
De kracht van het systeem wordt op locatie bepaald waar beslag wordt gelegd en goederen/bezit uniek worden gemaakt.

Dat gebeurt oa in de applicatie Database Inbeslaggenomen Goederen (DIG). DIG maakt ter plaatse een streepjescodesticker aan. Fieldoffice van Summ-it zou hetzelfde moeten kunnen doen maar daarin worden op locatie de goederen in een 'vrije tekst' veld omschreven en pas later geclassificeerd.

Beslag is nu vooral van belang voor bewijsvoering. Dat zie je ook in de meeste (nieuwe) applicaties zoals Summ-it vormgegeven. Terwijl beslag voor ontnemen in toenemende mate van belang wordt. Daarin kunnen goederen uit het beslag een rol spelen als waardeobject maar ook als kostenpost. Ook de overgang van klassiek (bewijs) naar conservatoirbeslag (ontnemen) moet dan administratief worden opgevangen.

Uniek maken is technisch makkelijk, die uniciteit later betekenis geven is vele malen moeilijker.
Beste Jac.

Bedankt voor je reactie. DIG zegt mij even niets, maar wil graag zien hoe dit in de praktijk werkt. Een ander probleem is dat wij in RR geen Summ IT hebben.
Kunnen wij een keer contact hebben ??

Gr Peter Molendijk
Hallo Paul,

Vanuit mijn ervaring als Summ-IT docent (daarbij opgemerkt dat ik, werkzaam bij de leverancier van Summ-IT niet onbevooroordeeld ben), denk ik dat je je voor beantwoording van je tweede vraag in verbinding moet stellen met collega's in het VG-West, met name HLM. Tijdens trainingen kreeg ik de indruk dat zij SIN-stickers voor alle inbeslaggenomen goederen gebruiken.
Bedankt voor de tip !! Maar HLM ? Holands Midden denk ik !?
Klopt; Hollands Midden. Mocht je daarnaast geïnteresseerd zijn in de werking van de (Summ-IT) IBN-module, dan kun je bij mij terecht.
Beste Piet,

Ik kom op zeker bij je terug

Gr Peter

Wellicht een wat late reactie, maar toch, wellicht heb je er wat aan....

Bij het KLPD hebben we naar aanleiding van de instructies van de Minister een geheel nieuwe cross-browser (ook IE6 nog) webbased beslagapplicatie ingericht op basis van open-source standaarden. We hebben het in-house ontwikkeld.

Je kunt naar aanleiding van een registratie in een willekeurig registratiesysteem goederen (in beslag genomen, in bewaring gestelde goederen ogv Mulder, wat dan ook) registreren en opslaan binnen diverse TBR's. De organisatie aan TBR-lokaties is flexibel in te richten.

Alle handelingen met een goed worden gelogd en zijn inzichtelijk voor alle beslagbeheerderders, zodat transparant is wat met een goed gebeurt of nog moet gebeuren.

Tevens worden er barcodes en labels aangemaakt. Ook een geheel pakketverzendingsproces voor in- en externe verzending, inc. track & trace zit erin. Tevens overdrachtsformulieren, pakbonnen, adreslabels, pv-generator  tbv vernietiging, etc)

Ook hebben we rekening gehouden met de verwerkingseisen van de WPG.

Alleen een nadeel is dat het systeem niet gekoppeld is aan BVH/Summ-IT of BVO. Het KVI zal nog handmatig door een beslagbeheerder moeten worden overgeklopt, maar verder is het een waterdicht systeem.

Het systeem draait vanaf 1 januari 2011 als pilot en wordt vanaf 1 september 2011 landelijk ingevoerd bij het KLPD.

Het systeem maakt onderdeel uit van het platform CMI wat bestaat uit meerdere webbased tools voor het operationele politiewerk. Wil je meer informatie, benader mij dan even. We hebben een gedetailleerde handleiding beschikbaar. Langskomen mag natuurlijk ook.
De applicatie is beschikbaar via het politie-intranet. 

Beste collega Keijzer,

Bedankt voor deze reactie. Het is zeker niet te laat. Het is hier nog steeds niet goed geregeld omdat elke verandering ingrijpend is en omdat wij net een periode aan het afsluiten zijn waarin bezuinigingen en inleveren van capaciteit centraal stonden. Er breken ook andere tijden aan door de regelingen en blauwdrukken van de minister.

Ik sta open voor elk goed idee dus ook dat van jullie, maar........... het systeem kan kennelijk niet communiceren met BVH. Dat gaat hier bezwaren geven.

Is dit laatste nog te repareren of wens voor de toekomst??

Ik zal dit bericht delen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor beslag in onze regio en ik vrees dat wij een keer komen kijken !!!

Vast bedankt voor je bericht

Groeten Peter Molendijk

Het communiceren met BVH en andere systemen die wij gebruiken (Summ-IT en BVO) is technisch natuurlijk mogelijk, alleen is dat praktisch op dit moment niet te regelen in verband met kosten en tijdsduur en prioritering door de ondersteunende afdelingen.

Wellicht komt het BIT (Beslag Interventie Team) volgend jaar met een eigen systeem dat zowel gekoppeld is aan BVO. BVH, Summ-IT of een nieuw politiesysteem en systemen van de Domeinen, NFI, etc? Het is allemaal nog vrij onduidelijk en ik zie dat menig regio een afwachtende houding aanneemt.

Het overkloppen van de KVI door onze beslagbeheerders levert geen weerstand op in de organisatie. Het is sowieso al een hele vooruitgang 1 systeem wat tijd scheelt en transparantie biedt. Konfisk biedt die koppeling wel en dat is natuurlijk erg handig! Wie weet in de toekomst...

Om een beeld te geven van de applicatie heb ik een aantal screenshots bijgevoegd (met dummy-data).

Bijlagen:

RSS

Wij, de overheid

ConnectedCops.net

Ambtenaar 2.0

Politie op Twitter

© 2013   Aangemaakt door Politie 2.0   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden