Politie 2.0

De mogelijkheden van de digitale revolutie voor de Nederlandse Politie

Als nieuweling op dit netwerk en alternatief denker van innovaties, zie ik als opening een nieuwe mogelijkheid:

De meeste voorvallen op straat worden gezien door de burgers. Nu heeft bijna een ieder een mobiele telefoon met een camera/opname mogelijkheid.

Open een centraal nummer, die de burgers kunnen bellen en hun live-report aan beelden naar de dichtstbijzijnde meldkamer stuurt.

Deze beelden worden ontvangen en door een Geo-Tag meteen uitgelezen en doorgegeven (via MK) aan de politie op straat.

Voordelen: meer ogen op straat, bewijsvoering van getuige op beeld, meer alerter optreden politie e.o hulpdienst, betrokkenheid burgers vergroot, veiligheidsgevoel groeit.

Tags: Camera, GSM, delict, geotag, opname, voorval

Weergaven: 26

Berichten in deze discussie

Hallo collega,

Het is inderdaad een goed en bruikbaar idee. De uitvoering is wat minder makkelijk dan het lijkt. In Rotterdam-Rijnmond hebben wij vanuit het Technologydepartment DRI een werkende pilot lopen. De burger kan indien nodig de foto's van strafbare feiten via een daartoe ingerichtte server naar de GSM van de politie/man vrouw op straat verzenden. Ook kunnen de collega's dit weer doorzenden naar de groep waar zij lid v an zijn. Het systeem werkt goed. Mijn collega Sandor Inzce is projectleider van deze pilot. Als het voldoende collega-proof wordt e.e.a. aan Vtspn overgedragen. Op deze wijze kunnen andere korpsen er ook mee aan de slag.

Groeten,

Willem Pottuit
Goedenmorgen Willem,

Ja, af-en-toe heb ik van die alternatieve ideeën. Vandaar dat ik ś-nachts altijd een kladblok naast het bed heb liggen. Dan komen soms de ideeën en uitvindingen voorbij.
Het is goed te horen dat dit idee de revue is gepasserd.
Groetjes
Theo

RSS

Wij, de overheid

ConnectedCops.net

Ambtenaar 2.0

Politie op Twitter

© 2013   Aangemaakt door Politie 2.0   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden