Politie 2.0

De mogelijkheden van de digitale revolutie voor de Nederlandse Politie

Gapminder. de mogelijkheden van statistiek om de wereld beter te begrijpen ...

Een mooi voorbeeld van wat je met gegevens kunt doen...
http://www.ted.com/talks/view/id/92
Voor meer informatie:
http://gapminder.org

Tags: facts

Weergaven: 44

Berichten in deze discussie

Meestal wordt BI gebruikt om 'terug te kijken', maar het is de kunst om 'de toekomst te voorspellen'. Ik denk dat dáár de uitdaging ligt voor de politie !
Frank,
In welke vorm acht jij dat het best te realiseren? Ik zou het leuk vinden om het instrumentarium daartoe en de benodigde professionaliteit scherper in beeld te krijgen..
Natuurlijk is het goed om lessen te nemen van het verleden. Tegelijkertijd moeten we ons realiseren dat vraagstukken die in een bepaalde context zijn ontstaan vaak pas in een andere context kunnen worden opgelost: als je onderdeel bent van het probleem, kun je vaak geen deel zijn van de oplossing (was die niet van Einstein?). Een aardig boek dat hierover gaat heet "De zwarte zwaan' van Nassim Nicholas Taleb: "Een fascinerend boek over hoe we vaak worden beetgenomen door het onverwachte".
Naast het ontwikkelen van een goede intuïtie om ogenschijnlijk triviale gebeurtenissen in onze omgeving en hun onderlinge verbanden op waarde te kunnen inschatten (heet dat bussiness intelligence?) is het misschien van nog groter belang het vermogen te ontwikkelen om je snel aan omgevingsveranderingen te kunnen aanpassen (heet dat adaptief vermogen?).
Dat laatste zou misschien voor ons nog wel eens de grootste uitdaging kunnen zijn.
Hallo Jos

Het is inderdaad een hele leuke link. Ik heb op die pagina een grote hoeveelheid kennis over nieuwe ontwikkelingen opgedaan. Kennelijk heeft men daar community op weten te bouwen die de meerwaarde van het informatie en ontwikkelingen delen heeft ontdekt en die dit stimuleert. Zou een leuk idee zijn om dit samen met Senter Novum en de universitaire wereld op te zetten.

Groeten Willem P.
Dank voor je reactie! als er meer geïnteresseerden zijn om hier eens nader op in te gaan, dan organiseer ik daarvoor met alle plezier een bijeenkomst!!
Laat het mij even weten!
Ik werk momenteel als consultant voor het bedrijf Byelex en zij zijn ook erg geïnteresseerd over Roslings stats.
Byelex komt met de zogeheten discover mogelijkheid ook heel erg in de buurt. Moet je maar eens kijken: buzztalkmonitor.com

Groeten,
Rosalie Bambara

Bambara.nl

RSS

Wij, de overheid

ConnectedCops.net

Ambtenaar 2.0

Politie op Twitter

© 2013   Aangemaakt door Politie 2.0   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden